اخبار اخبار فرهنگی

«انعکاس» خط فارسی به شکلی مدرن و سه‌بعدی در یک نمایشگاه

تبلیغات بنری


به گزارش -، مهدی سعیدی در این نمایشگاه تلاش کرد تا از خوشنویسی فارسی به عنوان عنصری فرهنگی استفاده کند و با استفاده از تکنیک ها و موادی خاص، آن را به یک هنر مدرن و سه بعدی تبدیل کند.

آخرین مجموعه سعیدی با عنوان «خط» شامل اینستالیشن‌هایی است که تقریباً 10 اثر را پوشش می‌دهد. این آثار کاملاً در حوزه هنر قرار می گیرند. زیرا در طراحی گرافیک معمولاً با مشتری روبرو هستیم که تعیین کننده نحوه برخورد با موضوع است، اما در هنر و به خصوص در این آثار حرکت از درون و از احساسات شخصی هنرمند ناشی می شود و باید به نوعی منتقل شود.

به علاوه نحوه بیان و نوع اجرا در این گروه کاملاً متفاوت است; هر چند که ریشه در کارهایی دارد که در زمینه طراحی گرافیک انجام داده است. یعنی در طراحی گرافیک از خطوط برای ایجاد تصاویر مرتبط با موضوع استفاده می شود. اما در اینجا تصاویری خلق می شود که اگرچه او به مسیر گذشته خود ادامه می دهد، اما با آنچه قبلا انجام داده بود کاملاً متفاوت است.

این هنرمند درباره این مجموعه می‌گوید: «مجموعه بازتابی مربوط به سال 2016. زمانی که در آمریکا زندگی می‌کردم مجموعه‌ای در رابطه با شاهنامه داشتم، یعنی موضوع آن شاهنامه بود و آن مجموعه حاوی مطالب خاصی بود که من استفاده کردم، و بعد فکر کردم که این کار پتانسیلی را دارد که می‌خواهم از آنها به عنوان یک گروه منسجم استفاده کنم، بنابراین به فکر ایجاد گروهی افتادم که اکنون آن را Reflection می‌نامیم، که 10 اثر است استفاده از آینه ها وجود داشت و سپس از آینه ها در گروه بازتاب استفاده کردم و فکر کردم آن را از حالت دو بعدی موجود به حالت سه بعدی تغییر دهم موادی که من روی بوم استفاده کردم در واقع دوخت است یعنی خطوط دوخته شده و کنتراست سیاه و سفید دارد و شاید تفاوت آن با کارهایی که قبلا دیده ایم و داشته ایم تفاوت در اجرای آن باشد به نحوی که شما به کار واقعی، خود کار در واقع یک اثر انتزاعی است، اما اتفاقاتی می‌افتد که الان نمی‌خواهم به آن اشاره کنم و بعد به یک اثر سه بعدی تبدیل می‌شود و این کار را با کارهایی که انجام شده متفاوت می‌کند. قبل.”

نمایشگاه «انعکاس» نوشته‌های مهدی سعیدی جمعه دوم شهریور ساعت 16 در گالری «اچ» افتتاح می‌شود.

5757

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *