اخبار اخبار سیاسی

نیروی فضایی آمریکا می‌خواهد مدار زمین را مملو از سلاح های وحشتناک کند!

تبلیغات بنری


به گزارش -، در دوران جنگ سرد و پس از آغاز اکتشافات فضایی، این نگرانی وجود داشت که آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سلاح هایی برای حمله از فضا تولید کنند. اگرچه در قراردادهای مختلف و اعلام عدم تعلق فضا و اجرام آسمانی به هیچ دولتی بر استفاده مسالمت آمیز از فضا تاکید شده است. برای مدت طولانی سازمان های فضایی فقط اهداف علمی را در دستور کار خود داشتند. اما با تلاش نیروی فضایی آمریکا برای استقرار سلاح های خطرناک در مدار زمین، وضعیت تغییر خواهد کرد.

کار وحشتناکی که نیروی فضایی ایالات متحده برای توسعه سلاح های جدید انجام می دهد

در سال های اخیر رقابت فضایی بین چین و ایالات متحده تشدید شده است. آمریکایی ها چینی ها را به پنهان کاری در عرصه فضایی متهم می کنند و می گویند که آنها در خلال برنامه های علمی خود پروژه های نظامی را تبلیغ می کنند. چینی ها همچنین معتقدند که آمریکایی ها می توانند در صورت وقوع یک جنگ گسترده، از ظرفیت های فضایی خود برای آسیب رساندن به طرف مقابل استفاده کنند. اما به نظر می رسد که پرده ها کشیده شده است و کشورها به وضوح درباره پنهان کردن سلاح های مختلف در فضا صحبت می کنند. در واقع می توان گفت که بحث فضا دیگر محدود به اخبار علمی نیست.

اخیراً یکی از رهبران ارشد نیروی فضایی ایالات متحده، ژنرال استیون وایتینگ، در مورد لزوم آتش زدن فضا صحبت کرد. به گفته وی، آمریکا باید برای حفظ برتری خود در زمینه های مختلف، سلاح های فضایی مختلف تولید کند. همچنین لازم است در صورت وقوع یک جنگ گسترده از آسیب به تجهیزات فضایی آمریکا جلوگیری شود.

آغاز یک جنگ سرد جدید در فضا

به گفته ژنرال آمریکایی، به نظر می رسد به زودی جنگ سرد جدیدی بین آمریکا، روسیه و چین آغاز شود و سلاح های مخرب جایگزین ماهواره های علمی در مدار زمین شود.

ژنرال وایتینگ در اجلاس فضایی و دفاع موشکی ارتش ایالات متحده سخنرانی کرد. او توضیح بیشتری در مورد زمان توسعه تسلیحات نیروی فضایی ایالات متحده، محل دقیق استقرار آنها و حتی نحوه عملکرد آنها ارائه نکرد. اما همین اشاره کوتاه کافی بود تا نشان دهد در پشت پرده اتفاقات زیادی می گذرد.

البته در حال حاضر نیز کشورهای مختلفی از نظر نظامی در فضا حضور دارند. اما این حضور نظامی به ماهواره‌های مختلف برای جاسوسی، جمع‌آوری اطلاعات عمومی، ارتباطات، ناوبری و سایر وظایف محدود می‌شود. به عبارت دیگر، در حال حاضر هیچ سلاح کشنده ای در فضا وجود ندارد. با این حال، این وضعیت برای همیشه ادامه نخواهد داشت.

دولت های مختلف تاکنون هزینه های هنگفتی را برای ارسال ماهواره های خود به فضا و ایجاد یک شبکه کامل متحمل شده اند. طبیعتاً این رویکرد باعث شده است که تقریباً همه مردم جهان از پیشرفت فناوری و خدماتی مانند پیش بینی دقیق آب و هوا، ارتباطات بهتر و سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) بهره مند شوند. تا به امروز، ارزش صنعت فضایی جهان تقریباً 630 میلیارد دلار برآورد شده است. اما مشکل اینجاست که ماهواره‌های نظامی یک هدف آسان و واضح برای دولت‌های مختلف است.

انهدام این ماهواره ها می تواند بر توانایی های نظامیان مربوطه نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. به همین دلیل، نیروهای فضایی ایالات متحده و سایر کشورها احساس می کنند که باید سلاح های مختلف را در سریع ترین زمان ممکن برای محافظت از تجهیزات خود در فضا مستقر کنند.

البته لازم نیست نسل اول این سلاح ها قدرت وحشتناکی برای از بین بردن ماهواره ها داشته باشد. ماهواره های موجود در مدار زمین را می توان به راحتی توسط حسگرهای مختلف شناسایی کرد و با سرعت بسیار بالایی حرکت کرد. در این صورت حتی یک پرتابه کوچک نیز می تواند صدمات قابل توجهی به ماهواره ها وارد کند و آنها را از خدمت خارج کند.

اینجاست که نیروی فضایی آمریکا از منطق جنگ هسته ای برای ساخت سلاح و حفاظت از تجهیزات خود استفاده می کند. اگر یکی از کشورهای قدرتمند جهان تسلیحات ضد ماهواره ای تولید کند، کشورهای دیگر نیز برای دفاع از منافع خود مجبور به توسعه چنین سلاح هایی خواهند بود. در این صورت، ترس از نابودی گسترده و متقابل، هیچ کشوری را به خطر آغاز جنگ فضایی نمی‌اندازد.

ماهیت سلاح های نیروی فضایی ایالات متحده

تلاش های آمریکا برای دستیابی به برتری فضایی به توسعه سلاح های جدید بستگی دارد. اما مشکل اینجاست که این سلاح ها چه خواهند بود و در کجا مستقر خواهند شد. طیف وسیعی از این سلاح ها می تواند در این سیاره وجود داشته باشد. در این صورت آنها تا آخرین لحظه پنهان می مانند و هیچکس از وجود آنها خبر نخواهد داشت. اما مشکل این است که آنها فقط می توانند ماهواره ها را به طور مستقیم هدف قرار دهند.

بنابراین، گاهی اوقات برای از بین بردن یک ماهواره خاص باید ساعت ها صبر کنید. آمریکا هم اکنون به تجهیزاتی در این زمینه از جمله SM-3 Interceptor و دستگاه های مختلف پارازیت مجهز شده است. طبیعی است که ژنرال نیروی فضایی آمریکا از وجود این تسلیحات آگاه است و قصد دارد سلاح هایی را تولید کند که در فضا مستقر شوند.

در این زمینه، نیروی فضایی ایالات متحده می تواند چندین گزینه متفاوت داشته باشد. اول، توپ های فضایی وجود دارند که با پرتاب یک ابر فلزی، ماهواره را فلج می کنند. هر چند استفاده از این سلاح برای نزدیک شدن به هدف ضروری است تا دیگر ماهواره ها آسیب نبینند. در مرحله دوم، ساخت یک لیزر فضایی قدرتمند پیشنهاد شده است. این لیزرها می توانند فورا ماهواره را از بین ببرند و تهدید را از بین ببرند. با این حال، آنها همچنین به مقدار زیادی انرژی الکتریکی ذخیره شده نیاز دارند.

برخی حتی توسعه ماهواره های تهاجمی با بازوهای رباتیک را به عنوان یکی از سلاح های نیروی فضایی ایالات متحده پیشنهاد می کنند. این ماهواره ها می توانند با نزدیک شدن به ماهواره هدف، قطعه قطعه شده و از بین بروند. البته این پروژه هزینه زیادی برای سازنده خواهد داشت.

در مرحله پیشرفته شاهد ساخت جنگنده های فضایی خواهیم بود. در طول جنگ جهانی اول، هواپیماها می توانستند با سرعت 160 کیلومتر در ساعت حرکت کنند و با مسلسل های خود دشمن را هدف قرار دهند. این در حالی است که جنگنده های پیشرفته امروزی در حین انجام ماموریت، هواپیماهای دشمن را از فاصله چند صد کیلومتری هدف قرار می دهند و با جاسوسی از نیروهای دشمن و انهدام اهداف زمینی با دقت بالایی اقدام می کنند.

بنابراین اصلا بعید نیست در چند دهه آینده جنگنده های فضایی یکی از سلاح های اصلی قدرت فضایی آمریکا و کشورهایی مانند چین و روسیه باشند. در آن روزها، اخبار نظامی واقعاً ترسناک خواهد بود و ممکن است به نابودی سیاره نزدیک و نزدیکتر شویم.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *