اخبار اخبار تکنولوژی

برای اولین‌بار، مشخصات تمام‌ مدل‌های آیفون۱۶ لو رفت!

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو، انتظار می رود اپل این ماه و شاید در 10 سپتامبر (30 شهریور) گوشی های سری را روانه بازار کند. آیفون 16 اکنون جزئیات دوربین های هر چهار مدل این خانواده منتشر شده است.

طبق گزارش های منتشر شده، آیفون 16 و 16 پلاس مانند مدل های قبلی خود دارای دو دوربین خواهند بود، اما این بار دوربین ها به صورت عمودی در پنل پشتی دستگاه قرار خواهند گرفت. دوربین اصلی این دستگاه ها همان دوربین 48 مگاپیکسلی موجود در آیفون 15 و 15 پلاس خواهد بود.

دوربین فوق عریض در هر دو دستگاه دارای دیافراگم f/2.2 (در مقایسه با دیافراگم f/2.4 در مدل های سال گذشته) خواهد بود که باید بتواند عکس های بهتری در نور کم بگیرد و به نظر می رسد مانند آیفون 16 و 16 باشد. پلاس اولین دستگاه در بین دستگاه های غیر آیفون پرو خواهد بود که از عکاسی ماکرو پشتیبانی می کند.

مشخصات دوربین برای مدل های آیفون 16 پرو

هر دو آیفون 16 پرو و ​​16 پرو مکس دارای دوربین تله فوتو 5 برابری خواهند بود و این سنسور دیگر مانند سال گذشته منحصر به مدل بزرگتر نیست. این سنسور قرار است همان سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.8 باشد.

دوربین اصلی آیفون 16 پرو نیز نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد کرد، اما تغییر بزرگی در سنسور فوق عریض آن رخ خواهد داد. در مورد دوربین فوق عریض در مدل های آیفون 16 پرو، گفته می شود که یک سنسور 48 مگاپیکسلی وجود خواهد داشت که می تواند عکس های 48 مگاپیکسلی ProRaw را ثبت کند.

برای اولین بار مشخصات تمامی مدل های آیفون 16 لو رفت!

همچنین شایعه شده است که اپل امسال فرمت عکس جدیدی به نام JPEG-XL را به مدل های آیفون 16 اضافه می کند. نسخه‌های Pro همچنین از ضبط ویدیوی ۳K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه با Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند.

در نهایت، هر چهار مدل آیفون 16 دارای دکمه کپچر خواهند بود. این دکمه خازنی خواهد بود، به این معنی که با فشار دادن آن عملاً آن را جابه جا نمی کنید. این دکمه فقط برای برنامه های دوربین در دسترس خواهد بود و توسط برنامه های شخص ثالث نیز پشتیبانی می شود.

همچنین از آنجایی که این دکمه خازنی است، می‌تواند مانند یک ترک‌پد عمل کند، به این معنی که می‌توانید با کشیدن انگشت خود روی آن اعمال مختلفی انجام دهید. اپل ممکن است از این ویژگی برای بزرگنمایی و بزرگنمایی استفاده کند، اما توسعه دهندگان شخص ثالث می توانند از دکمه API برای انجام کارهای دیگر استفاده کنند.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *