اخبار اخبار تکنولوژی

میگ ۳۱ علیه اف ۱۶، کدام پیروز می‌شود؟

تبلیغات بنری


به گزارش آنلاین، کشورهای غربی با چراغ سبز آمریکا هواپیماهای جنگنده F16 را به اوکراین تحویل دادند و حالا جنگ اوکراین جایی است که این پرنده غربی با دشمنان شرقی روبرو می شود.

MiG-31 Foxhound در طول جنگ سرد برای محافظت از آسمان شوروی طراحی و ساخته شد. این جنگنده را می توان فرزند میگ 25 فاکس بت دانست.

طراحی خاص MiG-31 این امکان را به آن می دهد که حتی در ارتفاعات پایین به سرعت های مافوق صوت برسد و با بدنه ای از 16 درصد تیتانیوم می تواند به سرعت 2.8 ماخ برسد.

بر اساس این گزارش زمان اوراسیامیگ 31 یک رهگیر توانمند است اما برای نبردهای هوایی از برد نزدیک طراحی نشده و قدرت مانور بالایی برای این ماموریت ندارد.

از طرفی اف 16 با قدرت مانور بالایی که در نبرد مستقیم دارد یک جنگنده چابک برتر از میگ 31 است و در اینجا نقش موشک ویمپل R-37 که بیش از 300 کیلومتر برد دارد به میان می آید. .

ترکیب رادار پیشرفته و اویونیک MiG-31 با موشک دوربرد Vimple R-37 تهدید قابل توجهی برای F-6 در آسمان اوکراین خواهد بود.

MiG-31 MF-16 چه کسی برنده خواهد شد؟

تا آنجایی که مشخص است، F-16 های اوکراینی مدل های قدیمی هستند و برتری خاصی نسبت به MiG-29 های اوکراینی ندارند. اما اگر مدل توسعه یافته با رادار جدید و موشک های M120 با برد تا 150 کیلومتر به اوکراین برسد، رقابت شکل دیگری به خود می گیرد.

5858

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *