آینده جنگنده‌های آمریکا به دست هوش مصنوعی خواهد بود / ناوگان پهپادی آمریکا چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟
اخبار اخبار تکنولوژی

آینده جنگنده‌های آمریکا به دست هوش مصنوعی خواهد بود / ناوگان پهپادی آمریکا چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدینهواپیمای رزمی مشترک، CCA، بخشی از سیستم های نسل بعدی USAF است تا اطمینان حاصل شود که برتری هوایی اولویت اصلی پنتاگون باقی می ماند. هدف این ترکیب از سیستم های سرنشین دار و بدون سرنشین آینده دستیابی به برتری هوایی در عین کاهش خطرات انسانی، کاهش هزینه و افزایش کارایی است.

هواپیمای رزمی ترکیبی (CCA) چیست؟

CCA یک برنامه هواپیمای جنگی بدون سرنشین (UCAV) است که توسط ایالات متحده اداره می شود. CCA ها برای همراهی نسل بعدی هواپیماهای جنگی سرنشین دار در تیم های مشترک از جمله جنگنده ها و بمب افکن های نسل ششم مانند Northrop Grumman B-21 Raider در نظر گرفته شده اند.

CCA از هوش مصنوعی (AI) به عنوان یک “بسته مستقل” استفاده می کند که بقای خود را در میدان جنگ افزایش می دهد. پیش بینی می شود هزینه این هواپیما بسیار کمتر از هزینه یک هواپیمای سرنشین دار با قابلیت های مشابه باشد.

USAF قصد دارد از سال 2023 تا 2028 بیش از 6 میلیارد دلار برای برنامه های CCA هزینه کند. موفقیت برنامه CCA ممکن است نیاز به اسکادران های سرنشین دار اضافی را کاهش دهد.

پیشنهاد فعلی برای نیروی هوایی ایالات متحده (USAF).

دو سال پیش، USAF اهداف و الزامات عمومی خود را برای CCA پیشنهادی اعلام کرد. اکنون به عنوان بخشی از بودجه سال 2024، قراردادهایی به دو شرکت واگذار شده است.

Anduril و General Atomics دو شرکت اصلی خواهند بود. نزدیک به دوجین شرکت دیگر که درخواست داده اند نیز به عنوان شرکای بالقوه باقی خواهند ماند و می توانند برای قراردادهای آتی رقابت کنند. این شرکت ها شامل بوئینگ، لاکهید مارتین و نورثروپ گرومن هستند. هدف از این برنامه تصمیم گیری در مورد تولید سری تا سال 2026 و راه اندازی سیستم ها تا سال 2030 است. قراردادهای تولید اولیه نمی تواند کمتر از 1000 خودرو CCA باشد.

آینده جنگنده های آمریکایی در دست هوش مصنوعی خواهد بود/ ناوگان پهپادهای آمریکایی چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

خطوط گسترده CCA

General Atomics Aeronautical Systems (GA-ASI) قصد دارد CCA را با استفاده از تخصص و قطعات MQ-9 Reaper بسازد. این پروژه هنوز در مرحله اول است. پس از انتخاب شرکت ها و دریافت بودجه رسمی، آنها بر روی طراحی دقیق، ساخت و آزمایش نمونه اولیه کار خواهند کرد.

جنرال اتمیکس یک پیشرو در جهان در پهپادها است و MQ-1 Predator و سپس MQ-9 Reaper را از راه دور برای نیروی هوایی از دهه 1990 خلبانی کرد. این تجربه به تسریع توسعه و تولید بعدی کمک خواهد کرد.

برخی از تست های رایج این سیستم را می توان بر روی MQ-9 Reaper انجام داد. مفهوم CCA این شرکت “Gamibit” نامیده می شود. Gambit یک پلتفرم همکاری مستقل و کم‌هزینه است که با معماری دیجیتال ساخته شده است که قابلیت‌های سنجش گسترده و پیشرفته را ارائه می‌کند. این پلت فرم جت به طور گسترده از هوش مصنوعی و سیستم های خودمختار استفاده می کند.

برای مدت طولانی، هواپیماهای جنگی ایالات متحده و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UCAV) در محیط های جنگی در عراق و افغانستان عمل می کنند. آنها با مقاومت در اوکراین و درگیری های یمن در دریای سیاه و دریای سرخ مواجه شدند. الزامات عملیاتی مستلزم آن است که نیروی هوایی ایالات متحده برای رقابت و تعامل با چین آماده شود.

هند همچنین در حال طراحی یک سیستم مشابه مبتنی بر هوش مصنوعی به نام سیستم تیمی رزمی HAL (CATS) است که از یک هواپیمای جنگنده سرنشین دار که به عنوان یک جنگنده مادر عمل می کند و مجموعه ای از پهپادها و تجهیزات جنگی هوایی بدون سرنشین تشکیل شده است.

منبع: com.eurasiantimes

54322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *