از «استفاده از درمان ترکیبی کشت سه‌بعدی و ژن‌درمانی برای بهبود سرطان سینه» تا «افزایش صادرات دانش‌بنیان‌ها به دو میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار»
اخبار اخبار تکنولوژی

از «استفاده از درمان ترکیبی کشت سه‌بعدی و ژن‌درمانی برای بهبود سرطان سینه» تا «افزایش صادرات دانش‌بنیان‌ها به دو میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار»

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری الخبرآنلاین، سومین بسته خبری تیرماه 1403 هجری قمری به مهم ترین رویدادهای علمی و فناوری که کشور در این روز شاهد آن است، می پردازد:

  • استفاده از کشت ترکیبی سه بعدی و ژن درمانی برای درمان سرطان سینه
  • افزایش صادرات محصولات دانش از 295 میلیون دلار به 2510 میلیون دلار
  • اعلام جزئیات اولین دوره مسابقات بین المللی برنامه نویسی رایان
  • بیش از 3600 ایده در “اولین گفتگوی ملی نخبگان” ثبت شد.
  • تکمیل هفتمین قطعه پازل رشد اقتصاد دانش بنیان استان
  • افزایش سقف تضمین انتشار اوراق صکوک به 320 میلیارد توسط صندوق نوآوری
  • بالاترین عنوان دانشگاه گیلان جزو پراستنادترین موسسات تحقیقاتی جهان است

استفاده از کشت ترکیبی سه بعدی و ژن درمانی برای درمان سرطان سینه

پژوهشگران حوزه زیست شناسی سلولی و بیوشیمی با هدف یافتن راه حلی برای پیشگیری از عود این بیماری، مطالعه ای در زمینه «استفاده از مدل سه بعدی سرطان سینه در مطالعات ژن درمانی، شیمی درمانی و درمان ترکیبی» انجام دادند. . از جمله نتایج این مطالعه، کشت سه بعدی و تولید مدل سرطان سینه از نوع لومینال به عنوان بستری برای ارزیابی و بهبود روش‌های درمانی با بازآفرینی دقیق‌تر شرایط فیزیولوژیکی طبیعی بدن است. این اطلاعات همچنین می تواند به عنوان پیش زمینه ای برای ساخت مدل های تومور مشتق از سلول بیمار در زمینه پزشکی انسان محور عمل کند.

افزایش صادرات محصولات دانش از 295 میلیون دلار به 2510 میلیون دلار

روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز (یکشنبه) در نشست خبری در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری به تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه علم و فناوری پرداخت و گفت: صادرات دانش بر اساس گواهی گمرک در سه سال گذشته دوره ریاست دولت سیزدهم از 295 میلیون دلار به 2 میلیارد دلار افزایش یافت.

معاون علمی رئیس جمهور ارتقای کمی و کیفی حوزه فناوری را یکی از محورهای برنامه هفتم توسعه برشمرد و افزود: امروز حدود 10 هزار شرکت متخصص رقص و حدود 2 هزار شرکت خلاق در کشور وجود دارد. که بیشتر از زمانی است که دولت شروع به کار کرد.» از 70 درصد ارتقا یافته است. بیش از 390 هزار نفر در شرکت های دانش بنیان مشغول به کار هستند که 212 هزار نفر در 1400 شرکت مشغول به کار هستند.

دهقانی همچنین گفت: فروش دانش بنیان از 224 هزار میلیارد تومان در سال 1400 به 610 هزار میلیارد تومان در حال حاضر رسیده است.

اعلام جزئیات اولین دوره مسابقات بین المللی برنامه نویسی رایان

اولین دوره مسابقات بین المللی برنامه نویسی رایان با حمایت ستاد اقتصاد دانش دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حضور دانشجویان ارشد برنامه نویسی برگزار می شود. کشورهای مختلف در دسامبر 1403 در تهران.

حمید ضرابی زاده، رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و مسئول برگزاری این مسابقه، مسابقات بین المللی برنامه نویسی رایان را سه مرحله ای خواند و افزود: پس از برگزاری مسابقات مقدماتی (مرحله مقدماتی) و مرحله انتخابی (دوره انتخابی) ، مسابقه نهایی (فینال جهانی) در آذر 1403 هجری قمری برگزار می شود. مرحله اول و دوم به صورت آنلاین بر روی پلتفرم Codeforces انجام می شود و برگزیدگان برگزیده برای شرکت در مسابقه نهایی به ایران دعوت خواهند شد.

بیش از 3600 ایده در “اولین گفتگوی ملی نخبگان” ثبت شد.

عماد عیدانی رئیس دفتر توسعه اثربخشی و تأثیرگذاری نخبگان با اشاره به حضور گسترده مردم در نخستین نشست ملی گفت و گوی نخبگان گفت: با مشارکت 5 هزار و 273 نفر تاکنون 3 هزار و 622 ایده در کشور دریافت شده است. اولین گفتگوی ملی برای نخبگان.

هفتمین قطعه از پازل توسعه اقتصاد دانش بنیان در سطح استان تکمیل شد.

پس از استان های یزد، کرمان، زنجان، مرکزی، آذربایجان شرقی و قزوین که به تازگی به این برنامه پیوستند، فردا در سفر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با هدف نشانه گذاری رونمایی از دستاوردهای فناورانه و نوآورانه این استان، استان سند امضا شد.

از جانب

افزایش سقف تضمین انتشار اوراق صکوک به 320 میلیارد توسط صندوق نوآوری

معاون تسهیلات و بازاریابی صندوق نوآوری و شکوفایی سقف تضمین انتشار اوراق صکوک در سال گذشته را 120 میلیارد تومان تایید کرد و امسال با پیگیری های صندوق نوآوری و شکوفایی به 320 میلیارد تومان افزایش یافت. صندوق و همکاری دولت

بالاترین عنوان دانشگاه گیلان جزو پراستنادترین موسسات تحقیقاتی جهان است

رئیس دانشگاه گیلان گفت: دانشگاه گیلان در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات کشور در رتبه ۲۷ و در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی جهان رتبه ۲۷ را به خود اختصاص داد.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *