اخبار اخبار اقتصادی

رکورد قیمت مسکن در تهران شکست

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو، قیمت مسکن در تهران طی دو ماه گذشته در حالی که آمار بانک مرکزی از تحولات بازار پایتخت منتشر نشد، متری 4 میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافت. اکنون طبق آمارهای رسمی، میانگین قیمت مسکن در تهران به بیش از 85 میلیون دلار در هر مترمربع رسیده است که نسبت به گذشته افزایش یافته است.
به گزارش الغد؛ افزایش قیمت مسکن در مناطق 22 گانه شهرداری تهران یکسان نیست و به عنوان مثال در منطقه 16 که بخشی از جنوب پایتخت است با افزایش قیمت تقریبی 15 درصدی مواجه هستیم. با فرض اینکه قیمت یک متر مربع به عنوان متوسط ​​قیمت یک خانه در تهران 85 میلیون دلار باشد، ارزش یک خانه 100 متری در کل شهر حدود هشت میلیارد و 591 میلیون دلار است. در منطقه یک که گران ترین نقطه بازار مسکن پایتخت است، طبق آمار رسمی با دو برابر این اعداد سروکار داریم و کف قیمت مسکن در مناطق جنوبی تهران به حدود 45 میلیون در هر مربع رسیده است. متر
قیمت مسکن در تهران بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی دقیقا به متری 85 میلیون و 910 هزار تومان رسید.
قیمت مسکن در تهران در آمارهای رسمی به صورت میانگین اعلام شده و برگرفته از فروش رسمی است. طبیعتاً قیمت آپارتمان های تمام عیار در مناطق گران قیمت شهر با منازل سایر مناطق پایتخت متفاوت است و بانک مرکزی تهران میانگین قیمت مسکن در تهران را از نتایج 3872 معامله ای که به صورت رسمی در بانک مرکزی ثبت شده است استخراج کرده است. سیستم املاک و مستغلات

قیمت مسکن در تهران اکنون به حدی رسیده است که خرید یک آپارتمان 100 متری دو خوابه در پایتخت به طور متوسط ​​هشت میلیارد و 591 میلیون دلار هزینه دارد. قیمت یک آپارتمان 80 متری در تهران معادل شش میلیارد و 872 میلیون و 800 هزار تومان است و هرکس به دنبال خرید خانه 50 متری و جابجایی آن در تهران باشد گزینه هایی با میانگین قیمت چهار میلیون و 295 میلیون دارد. و 500 هزار تومان.

قیمت مسکن در تهران در فروردین ماه امسال 81 میلیون و 630 هزار تومان اعلام شد و اکنون کمی بیش از پنج درصد به قیمت مسکن در تهران اضافه شده است. رشدی که در همه مناطق پایتخت یکسان نبود.
قیمت مسکن در هر منطقه ای از تهران بیشتر شد

قیمت مسکن در منطقه یک که گران ترین بخش بازار مسکن پایتخت است به متری 160 میلیون و 950 هزار تومان رسید. دو ماه پیش میانگین قیمت مسکن در منطقه یک تهران که شامل محله هایی مانند نیاوران، فرمانه و زعفرانیه می شود، متری 150 میلیون و 420 هزار تومان بود.

قیمت مسکن در منطقه یک تهران طی دو ماه بیش از 10 میلیون متر مربع معادل رشد هفت درصدی افزایش یافت. این در حالی است که در سه منطقه دیگر طی دو ماه بیش از 10 درصد افزایش را تجربه می کنیم.

قیمت مسکن در منطقه 16، بخشی از جنوب شهر، بیش از هر منطقه دیگری در دو ماه آخر بهار افزایش یافت. حدود 15 درصد. قیمت مسکن در منطقه شانزدهم از متری 44 میلیون و 530 هزار تومان به متری بیش از 50 میلیون تغییر کرد. در این راستا مناطق 14، 22 و 20 در رتبه های بعدی قرار دارند.

از سوی دیگر قیمت مسکن در منطقه‌ای مانند منطقه شش که شامل محله‌هایی مانند یوسف آباد، امیرآباد، اطراف پارک لاله، جاده خارغر و … می‌شود، کمترین رشد را در این مدت داشته و اعداد 1.5 درصد افزایش یافته است. .

قیمت مسکن در ماه های ابتدایی سال در حالی افزایش یافت که حجم خرید و فروش در بازار مشخص نیست و اعداد سال های قبل با سال جاری تفاوت قابل توجهی دارد.

طی فروردین ماه امسال تنها 1508 ملک در سامانه املاک خرید و فروش شد. یک ماه بعد که بازار مسکن از تعطیلی های معمول فروردین خارج شد، حجم معاملات اردیبهشت به 4875 معامله رسید. این روند در خرداد ماه سال جاری ادامه پیدا نکرد. بر اساس آخرین آمار طی خرداد ماه سه هزار و 872 مسکن در سامانه املاک واگذار شد. سه سال پیش در چنین روزهایی بیش از پنج هزار واحد مسکونی در یک ماه معامله شد و پنج سال پیش این تعداد حدود شش هزار واحد برآورد شد.
پشت صحنه مناطق پرطرفدار تهران

البته در ماه های ابتدایی امسال نیز طبق روال سال های گذشته، مناطق پنج و دهم شهر تهران بیشترین خرید و فروش بازار مسکن تهران را به خود اختصاص دادند.

بانک مرکزی می گوید در خرداد ماه امسال تنها در منطقه پنج تهران شاهد 13.5 درصد از کل معاملات بوده ایم. حدود 10 درصد از فروش در منطقه 10 انجام شده است. این روند نه تنها در فروردین و اردیبهشت امسال، بلکه در سال های گذشته نیز تکرار شد.

منطقه پنج تهران یکی از متراکم‌ترین مناطق مسکونی تهران است که در منطقه ششم نیز چیزی مشابه آن دیده می‌شود. محله هایی مانند سعادت آباد، شهران، شهرک اکباتان، جنت آباد، بخشی از بونک و غیره در منطقه پنج قرار دارند و در منطقه 10 محله های معروفی مانند سلسبیل، پریانک، سیمیتریجی و … هستند. کمترین تعداد معاملات مسکونی در ماه ها و سال های گذشته در مناطق 19، 21 و 22 مشاهده می شود که می توان آن را با همان دلایل محبوبیت مناطق 5 و 10 توجیه کرد.
نمایی واقعی از بازار مسکن تهران

قیمت مسکن در تهران در حالی به سطوح جدیدی رسیده است که کمتر از 30 درصد قراردادها برای خانه های کمتر از پنج سال منعقد شده است. حجم معاملات خانه های نسبتا نوساز در معاملات بازار مسکن در ماه های گذشته به ترتیب به 30، 26 و 27 درصد رسید، اما تا پنج سال پیش این رقم حدود 45 درصد برآورد می شد. در عوض، سهم خانه‌های قدیمی‌تر از 20 سال از حدود 10.11 درصد به حدود 25 درصد افزایش یافت.

قیمت مسکن در پنج سال پیش شاهد چندین جهش متوالی بود، اما در این مدت سهم مسکن‌های با مساحت 50 تا 60 متر مربع بیش از سایر متراژها افزایش یافت. آخرین آمار رسمی نشان می دهد که نسبت به سال گذشته 10 درصد به قیمت مسکن در تهران اضافه شده است و اکنون قیمت مسکن در یک تا 6 شهرداری بالاتر از میانگین شهری است.

220

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *