اخبار اخبار عمومی

واکنش پلیس به اتاق‌های فرار

تبلیغات بنری


مدتی است که بازی «اتاق فرار» در بین علاقه مندان به ماجراجویی و سرگرمی های پیچیده بسیار محبوب شده است. اتاق فرار در واقع از بازی های رایانه ای الهام گرفته شده است، برخلاف همه بازی های رایانه ای که از دنیای واقعی الهام گرفته اند.

اولین طراحان این بازی متفکران آموزش و پرورش در کشورهای شرق آسیا بودند. آنها معتقدند که ترکیب فعالیت بدنی و فکری می تواند رشد و پویایی افراد را برای استفاده از خلاقیت و همکاری افزایش دهد. اتاق فرار پس از مدتی در آمریکا و اروپا رایج شد و در حال حاضر در ایران توسط تیم های مختلف اجرا می شود.

گسترش اتاق های فرار در ایران از سال 1395

سردار علی نوروزی; مدیر پلیس کنترل اماکن عمومی شهرستان الفرجه در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: اتاق های فرار موضوعی جدید در کشور است و از آن زمان تاکنون شاهد فعال شدن آن ها در کشور بوده ایم. 2016. در ابتدا این اتاق ها فاقد نگهبان بودند و از نمونه های خارجی الگوبرداری شده بودند.

وی افزود: در سال 2018 وزارت ورزش او وارد این پرونده شد و اعلام کرد که اتاق های فرار نوعی ورزش است و به همین دلیل خود را نگهبان اتاق های فرار در کشور اعلام کرد.

مجوز 105 اتاق فرار در کشور

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی در الفرجه توضیح داد که در حال حاضر 278 اتاق فرار در کشور شناسایی شده است که از این تعداد تنها 105 اتاق فرار مجوز دارند.

سردار نوروزی تصریح کرد: از 105 اتاق فرار مجاز در ایران، 68 اتاق فرار از وزارت ورزش و جوانان، 36 اتاق فرار از فدراسیون های مختلف مانند فدراسیون کنترل فروشگاه بازی ها و یک اتاق فرار نیز مجوز دریافت کردند. مجوز از وزارت میراث فرهنگی

وی خاطرنشان کرد: فعال ترین اتاق های فرار به ترتیب در شهرهای تهران، اصفهان، البرز، مازندران، خراسان رضوی، کرمانشاه، گیلان و خوزستان است.

علت بستن 173 اتاق فرار در سال 1402 ه

مدیر پلیس کنترل اماکن عمومی شهرستان الفرجه با بیان اینکه در بررسی ها مشخص شد 107 اتاق فرار در کشور فاقد مجوز بوده است، گفت: در سال 1402 هجری قمری 173 اتاق فرار غیرمجاز را به دلیل نداشتن مجوز تعطیل کردیم. مجوز قانونی

سردار نوروزی به نظر پلیس درباره عملکرد اتاق های فرار اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بررسی های ما نشان می دهد که در اتاق های فراری که در کشور ما ایجاد می شود، متاسفانه بیشتر از محتوای ترسناک استفاده می کنند، در حالی که متولیان آن می توانند از آن به صورت کمدی، فکری استفاده کنند. و … از آن به عنوان یک نوع سرگرمی سالم و حتی آموزشی استفاده کنید.

وی تصریح کرد: در اتاق های فرار باید به فکر تولید محتوا و نظارت باشیم تا بتوانیم این سرگرمی را به فرصتی همیشگی برای تفریح ​​و سرگرمی تبدیل کنیم و لازم است متولیان فرهنگی این موضوع را وارد کنید.

هذیان، بی خوابی و آسیب استرس با استفاده از برخی اتاق های فرار

رئیس کلانتری الفرجه در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی مبنی بر مرگ ناشی از ترس در اتاق های فرار گزارش شده است، گفت: اخبار و اطلاعاتی داریم که کودکانی که از این اتاق های فرار استفاده می کنند، روحی و جسمی دارند. ، این کار را انجام دهید زیرا در خواب دچار اختلال می شوند و دچار تنش، بی خوابی و هذیان می شوند. تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر سکته مغزی یا مرگ به دلیل ترس از اتاق های فرار دریافت نکرده ایم.

سردار نوروزی خاطرنشان کرد: اکثر صاحبان اتاق های فرار ترجیح می دهند این اتاق ها را در ساختمان های فرسوده و فرسوده اداره کنند، زیرا ناپایداری سازه ها و مکان ها می تواند خطرناک باشد.

وی در پایان گفت: البته تمامی اتاق های فرار موظف به نصب دوربین های مدار بسته هستند تا پلیس بتواند بر فعالیت آنها نظارت داشته باشد.

233233

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *