کشف شهر مردگان در مصر/ عکس
اخبار اخبار عمومی

کشف شهر مردگان در مصر/ عکس

تبلیغات بنری


نادیا زکالونداگر فیلم جالب و پرماجرا «ایندیانا جونز» را تماشا کرده باشید، حتما این خبر شما را به یاد آن انداخته است. داستان واقعی این خبر می تواند داستان فیلم های افسانه ای باشد.

دانشمندان منطقه ای را در مصر کشف کردند که به دلیل وجود بیش از 300 قبرستان و اجساد مومیایی شده در آن، آن را «شهر مردگان» نامیدند.

این گروه تحقیقاتی حدود 5 سال در این زمینه جستجو کردند و در نهایت توانستند «شهر مردگان» را در شهر اسوان پیدا کنند. تاریخچه اسوان به بیش از 4500 سال پیش برمی گردد.

اگرچه اسوان سابقه بسیار طولانی دارد و منطقه ای تجاری، معدنی و نظامی به شمار می رود، اما محققان نتوانسته اند اطلاعات زیادی در مورد مردمی که در این منطقه زندگی می کردند، کشف کنند.

کشف شهر مردگان در مصر/تصویر

در میان مقبره های کشف شده، باستان شناسان 36 مقبره را کشف کردند که در طول 900 سال چندین بار استفاده شده است و در هر یک از آنها بین 30 تا 40 جسد مومیایی شده وجود دارد. بیشتر این گورستان ها حاوی اجساد خانواده هایی است که ممکن است بر اثر بیماری های عفونی فوت کرده باشند.

کشف شهر مردگان در مصر/تصویر

مسئول این تیم تحقیقاتی گفت: این مکان آرامگاه این اموات است و پس از معاینه مومیایی‌ها و کشف داستان آن‌ها را به قبرشان برمی‌گردانیم.

منبع:

قابل قبول

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *