اخبار اخبار جهان

کشورمان غزه را ناامید کرده است

تبلیغات بنری


به گزارش آنلاین از ایسنا، پس از گذشت بیش از هشت ماه از جنگ بی امان رژیم صهیونیستی در نوار غزه، نیروهای ارتش این رژیم در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند و نه تنها نتوانستند حماس را “شکست دهند” بلکه تلفاتی نیز متحمل شدند. خسارت سنگین شده است.

این جوان 23 ساله که به دلایل امنیتی از نام مستعار استفاده می کند، در گزارشی نوشت: «محمد عمر» سرباز مصری از زمان حملات اسرائیل به غزه در ماه اکتبر، احساس ناامیدی و ناامیدی کرده است به عنوان افسر گشت زنی در شمال شبه جزیره سینا مصر در امتداد مرز با رفح در غزه، بر اساس توافقات امنیتی بین مصر و تل آویو، این منطقه بخشی از یک منطقه غیرنظامی شده است و تنها سربازانی که سلاح های سبک حمل می کنند، مجاز هستند. در آنجا مستقر شود.

محمد عمر که در مرخصی در پورت سعید بود، جایی که سربازان قبل از اعزام به واحدهای خود در شمال سینا در آنجا استراحت می‌کردند، به میدل ایست آی گفت: «دردناک است که بدانید می‌توانید کمک کنید، اما در زنجیر هستید.» شما نمی توانید مردم خود را از کشتار نجات دهید. وی افزود: ما شاهد این بودیم و می شنویم که بمباران اسرائیل در رفح شدید است و شاهد عبور فلسطینی ها از مرز هستیم.

از زمان توافق صلح با تل آویو در سال 1979 و همچنین از آغاز جنگ غزه، مصر موضع نسبتاً معتدلی را با این رژیم حفظ کرده است و این امر پس از تصرف گذرگاه استراتژیک رفح با مصر در ماه های مه و سپتامبر توسط ارتش رژیم صهیونیستی ادامه یافت. . حداقل 2 کشته این سرباز در جریان درگیری‌های مسلحانه با نظامیان صهیونیست در ابتدای ماه جاری ثابت ماند.

عمر به میدل ایست آی گفت: ما شبانه روز تمرین می کنیم، علیه دشمن صهیونیستی شعار می دهیم و اخبار اختصاصی درباره آمادگی ارتش می شنویم، اما وقتی این دشمن هزاران برادر ما را می کشد، هیچ کاری نمی کنیم.

میدل ایست آی با پنج سرباز مصری از جمله عمر دیدار کرد که اکثر آنها از نحوه برخورد دولت مصر با جنگ غزه و کشته شدن همرزمانشان در مرز با رژیم صهیونیستی ابراز نارضایتی کردند.

عمر در این ماه دو تن از همرزمان خود را در درگیری با نظامیان صهیونیست از دست داد اما به گفته وی کشته شدن آنها چندان مورد توجه ارتش مصر و رئیس جمهور این کشور قرار نگرفت.

مراسم تشییع یک سرباز مصری – 29 مه 2024

وب سایت میدل ایست آی که معمولا گزارش ها و وقایع مربوط به الشرق الاوسط را پوشش می دهد، در این گزارش نوشت: علیرغم همدردی گسترده با سربازان کشته شده، آنها نه مراسم تشییع جنازه نظامی و نه هیچ گونه تقدیری در سطح عالی دریافت کردند و نه دولتی. رسانه ها نیز خبری در مورد قتل آنها منتشر نکردند.»

عمر با تایید اینکه روحیه یگانش به دلیل کشته شدن هم رزمانش ضعیف شده است، گفت: دشمن سعی دارد ما را در موقعیتی قرار دهد که کشتار فلسطینی ها را توجیه کند و از آن به عنوان تبلیغات برای اعلام به جهانیان استفاده می کند که اسرائیل است. تحت حمله.”

احمد توفیق، یک سرباز 24 ساله که در نیروهای پیاده مکانیزه در اسماعیلیه خدمت می کرد، دلایل مشابهی به این یگان ارائه کرد. گمان می رود مصر به دنبال آتش بس بود، اما دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، قصد دارد مصر را وارد جنگ کند تا به تجاوزات علیه اعراب و مسلمانان ادامه دهد.

توفیق و عمر هر دو نگرانند که اگر در وضعیت پیچیده دیپلماتیک کنونی کشته شوند، مرگ آنها “بیهوده” خواهد بود و خون آنها پایمال خواهد شد.

مصطفی مروان، یک پزشک در شبه جزیره سینا که در ماه های پایانی خدمت خود به سر می برد، گفت: «از خدا می خواهم که مصر وارد جنگ نشود هزاران سرباز هستند که تیراندازی نمی دانند یا از یک سرباز مجروح مراقبت می کنند. “

این پزشک 25 ساله با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی افزود: در مقابل ارتشی که قوی ترین و پیشرفته ترین ارتش جهان از آن حمایت می کند چه خواهند کرد؟ من خائن نیستم، اما باید واقع بین باشید. راه های زیادی برای کمک به فلسطینی ها وجود دارد، اما فرستادن ارتش مصر به جنگ راه حل نیست. من تعجب نمی کنم که خون مردان در جبهه بی ارزش بود، اما این نتیجه تنها زمانی رخ داد که تمام خون مصر بی ارزش شد.

در اواخر ماه مه، در پی کشته شدن یک سرباز مصری در گذرگاه رفح در جریان تبادل آتش بین ارتش مصر و رژیم صهیونیستی، قاهره و تل آویو توافق کردند که این موضوع را به صورت مسالمت آمیز حل کنند و از تنش جلوگیری کنند.

اگرچه رژیم صهیونیستی نگران بود که تبادل آتش در گذرگاه رفح بین ارتش مصر و رژیم صهیونیستی که منجر به کشته شدن یک سرباز مصری شد، منجر به بحران دیپلماتیک و افزایش تنش در روابط دو کشور شود. روزنامه یدیعوت آحارونوت از دو طرف نوشت: طرف های مصری و اسرائیلی توافق کردند که در این موضوع بزرگنمایی نکنند. مذاکرات مسالمت آمیزی بین مقامات اسرائیلی و مصری انجام شد و مقامات اسرائیلی اطلاعات خود را از این حادثه در اختیار طرف مصری قرار دادند.

310310

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *