گزارش تصویری| برگزیده مسابقه توسعه شهری در سوئد با شعار «آسمان سقف ماست»
اخبار اخبار تکنولوژی

گزارش تصویری| برگزیده مسابقه توسعه شهری در سوئد با شعار «آسمان سقف ماست»

تبلیغات بنری


به گزارش -، نام پروژه آنها “آسمان سقف ماست” و یکی از بزرگترین پروژه های توسعه شهری در تاریخ سودرتالیه است. این استودیو معماری از بین 35 شرکت معماری برای این پروژه توسعه منطقه ای انتخاب شد.

لونا یکی از محبوب‌ترین محله‌های سودرتلیه است. رویکرد معماران به “تخریب ملایم با حداقل ساخت و ساز” اقدامی در نظر گرفته شده بود که بر چشم انداز، شهر، منطقه و ساکنان آن تأثیر می گذارد. این طرح فضاها و مسیرهای عمومی جدیدی را معرفی می کند و معماری شهری را در مقیاس انسانی ایجاد می کند.

میدان فرهنگ جدید دسترسی از سطوح بالا و پایین شهر را تضمین می کند. فضاهای شهری که توسط پله های سبز به هم متصل شده اند، محیط طبیعی تاریخی شهر را حفظ کرده اند.

فضای داخلی لونا مملو از نقاط دیدنی بسیاری برای جذب بازدیدکنندگان به این مجموعه است. این سازه مملو از تجربیات متنوعی است که باعث ایجاد هم افزایی بین عملکرد ساختمان و فضاهای عمومی مجاور آن می شود. ساختمان‌های این مجموعه بر هنر و فرهنگ و همچنین فعالیت‌هایی با محوریت بازی، دانش و نوآوری تمرکز دارد. Biotope Terrace با دادن هویتی متمایز به این منطقه به دنبال تبدیل شدن به نمادی از زندگی شهری است.

منطقه لونا بخش مهمی از مرکز شهر مدرن Södertälje است و پر از ساختمان‌های فرهنگی مهم است. قدمت برخی از ساختمان های این منطقه به اواخر دهه 1970 و 1960 برمی گردد. معلوم می شود که این به لونا شخصیت و هویت قوی می بخشد.

این پروژه احیای شهری، مناطق شهری آسیب دیده را به فضاهای پر جنب و جوش و کاربردی تبدیل می کند که رفاه جامعه را در شهر افزایش می دهد.

منبع: Archdaily

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *